آراد آهن آراد آهن .

آراد آهن

انفجار ctr سايت در گوگل

سفارش و خريد سرچ گوگل تجاري (تاثير فوق العاده سريع و انفجار CTR - بدون ريسك طبيعي ارگانيك - جستجو كاربران ايراني از گوگل فارسي در موبايل يا دسكتاپ يا هر دو)
مناسب ارتقا فوري جايگاه عبارات كليدي سايت هاي بين صفحه 20 تا رديف نخست صفحه 1 گوگل و مناسب ارتقا تمامي كلمات پررقابت 200 ثانيه اي تضميني

انفجار ctr

جستجو و كليك ارگانيك گوگل تجاري
صفحه 1 گوگل رديف 1 گوگل ديگر رويا نيست . Google ميداند كه CTR صفحه نخست و رتبه 1 گوگل حداقل 25 تا 70 درصد است، حال اگر سايتي CTR پايين تري داشته باشد به طور حتم گزينه مناسبي براي حضور جايگاه نخست و رتبه 1 گوگل نيست و جايگاه خود را از دست ميدهد. با بسته هاي جستجو و كليك ارگانيك گوگل نسخه تجاري ctr تك تك كلمات كليدي سايت خود را منفجر كنيد !(99.9% CTR)! (تبديل رويا به واقعيت) براي اولين بار توسط شيك رنك ممكن شد در گذشته ارتقا CTR بيش از 10 درصد ممكن نبود و همچنان در هيچ سايت و بسته ديگري امكان پذير نخواهد بود با بسته هاي ابتدايي آغاز كنيد تا به باور اين افتخار پي برده سپس انفجار واقعي را در گوگل بصورت حرفه اي براي كليه كلمات كليدي سايتتان را رقم بزنيد. فرض كنيد در يك بسته كليك گوگل نسخه تجاري فقط 100 نفر عبارت كليدي سايت شما را جستجو كنند و 100 كليك صورت بگيرد نسبت جستجو و نرخ كليك منجر به افزايش 100% Average CTR مي گردد .
اين فرايند بكلي به گوگل واكنش مثبت و تعامل بازديد كننده گان نسبت به سايت را با جستجو و كليك باكيفيت و ارگانيك ثابت مي كند و بلعكس اگر نرخ جستجو و كليك سايتي در نتايج جستجو گوگل ضعيف باشد با افت و كاهش CTR روبرو بوده و جايگاه كلمات كليدي و سايت تنزل پيدا خواهد كرد.
نكته: در اين سرويس كليه جستجو ها و كليك ها بصورت پيش فرض از نتايج فارسي با كاربران و IP هاي ايراني خواهد بود كه Dwell Time و زمان ماندگاري هر يوزر بعد از كليك تا لحظه خروج از سايت 200 ثانيه باشد.
 
لينك سفارش جهت انفجار ctr تك تك عبارات كليدي سايت خود:
https://chicrank.com/cart.php?gid=30

منبع : شيك رنك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۹:۲۱ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)

انواع ميلگرد و كاربردهاي آن

قيمت انواع ميلگرد در آراد آهن

يكي از اصلي ترين و مهم ترين مصالح مورد نياز در پروژه هاي عمراني، صنايع ساختماني و ساير صنايع، انواع ميلگرد است‌. ميلگردها به دليل كاربرد وسيعشان از جمله مصالح پرفروش محسوب مي شوند. ‌شايد باورش سخت باشد اما ميلگردها خاصيت برگشت پذيري تا حد مشخصي دارند كه به اين قابليت الاستيكه گفته ميشود. به حداكثر نيرويي كه به ميلگرد وارد مي شود و در آن حالت ميلگرد دچار تغيير شكل نمي شود تنش تسليم ميگويند. ما در اين مطلب شما را با انواع ميلگرد و كاربردهاي آن در صنايع مختلف آشنا مي سازيم.

انواع ميلگرد

ميلگردها انواع مختلفي دارند و هر كدام در جاي خود كارايي بسيار مهمي دارد كه بنا به صلاحديد مهندسان از آنها استفاده مي شود. ميلگردها بر اساس ظاهر به سه دسته ميلگرد ساده، آجدار و ميلگرد كلاف تقسيم مي شوند. اين محصولات از نظر نوع نيز در ۶ دسته اروپايي، گالوانيزه، فولاد كربن، فايبرگلاس ليمر، اپوكسي پوشش داده شده و فولاد زنگ نزن طبقه بندي مي شوند.

ميلگرد ساده
ميلگرد ساده، نوعي ميلگرد پر كاربرد در صنايع عمراني است كه براي جبران مقاومت كششي پايين در بتن ها مورد استفاده قرار مي گيرند. قطر اسمي اين نوع ميلگرد در برگ استاندارد و شناسايي ميلگرد ذكر مي شود و قطر دايره آن با با قطر مقطع عرضي آن برابر مي باشد. بر اساس استانداردهاي قديم ميلگرد A1 و بر اساس استانداردهاي جديد به اين نوع ميلگردها ميلگرد ۲۴۰ مي گويند كه در قطرهاي ۶ تا ۲۰۰ ميلي متر توليد مي شود. قيمت ميلگرد ساده با قطر آن رابطه مستقيم دارد و با افزايش قطر، وزن آن نيز افزايش مي يابد.

ميلگرد آجدار
ميلگرد آجدار به صورت شاخه و كلاف توليد مي شوند. ميلگردها در ۴ گريد توليد مي شوند كه گريد ۲ و ۳ و ۴ مربوط به نوع آجدار است و آنها را به اختصار با ميلگرد A2 و A3 و A4 نمايش مي دهند. ميلگردهاي آجدار گروه A2 در دسته ميلگردهاي نيمه سخت قرار مي گيرند و به دليل كم بودن كربن در ساختار آنها قابليت خم پذيري بيشتري دارند. تنش سيلان در اين ميلگردها ۳۰۰۰ كيلوگرم بر سانتيمتر مربع و تنش گسيختگي آن ۵۰۰۰ كيلوگرم بر سانتيمتر مربع است. گروه A3 نيز مانند گروه قبلي در دسته ميلگردهاي نيمه سخت جا دارد و به صورت جناغي يا هفت و هشتي توليد مي شوند ( زيگزاگ)و مقاومت بيشتري نسبت به گروهA2 دارند. تنش گسيختگي اين ميلگردها ۶ هزار و تنش سيلان آنها ۴۰۰۰ كيلوگرم بر سانتيمتر مربع است. علاوه بر اينكه شكل آزاد اين ميلگردها با هم تفاوت دارند. از ميلگرد A۲ به عنوان ميلگرد عرضي و از ميلگرد A۳ به عنوان ميلگرد طولي استفاده مي شود. ميلگرد A4 جزو محصولات سخت است و شكل هاي آن به صورت تركيبي مي باشد.

ميلگرد فولادي ضد زنگ
بهترين نوع ميلگرد كه در بسياري از پروژه ها مورد استفاده قرار مي گيرند، ميلگردهاي فولادي ضد زنگ هستند كه قيمت بالاتري نسبت به انواع ديگر ميلگردها دارند. در خريد ميلگرد بايد تمام نقاط ضعف و قوت محصول را در نظر داشت.  استفاده از فولاد ضد زنگ بسيار پرهزينه است و در برخي موارد خاص از آنها استفاده مي شود. مقاومت اين ميلگردها در برابر خوردگي نسبت به ميلگرد هاي سياه ۱۵۰۰ برابر بيشتر است.

ميلگرد گالوانيزه
اين ميلگردها از جنس فولاد و روكش گالوانيزه هستند كه در شكل هاي مختلفي توليد و به بازار عرضه مي شوند. از انواع آنها مي‌توان به ميلگرد هاي آجدار گالوانيزه و ميلگرد هاي بدون آج گالوانيزه اشاره كرد كه در كلاف هاي بزرگي به فروش مي رسند. طول عمر طولاني اين ميلگردها و خاصيت ضد زنگ پذيري آنها از جمله مزاياي اين ميلگردها مي باشد. از استاندارهاي ميلگرد گالوانيزه كه در بازار موجود هستند مي توان DIN، CSA و ASTM را نام برد.

ميلگرد با پوشش اپوكسي
ميلگرد با پوشش اپوكسي از انواع ميلگرد است. اين ميلگردها همان ميلگردهاي سياه با پوشش اپوكسي هستند كه مقاومت نسبي مشابهي دارند. مقاومت در برابر خوردگي اين ميلگردها نسبت به ميلگرد هاي سياه بيشتر است. با توجه به اين كه پوشش اپوكسي در اين محصولات بسيار ظريف است، ممكن است آسيب وارد شده به پوشش مقاومت آن را كاهش دهد.

ميلگرد با فولاد پركربن
اين ميلگرد كه رايج ترين نوع ميلگرد به حساب مي آيد با عنوان ميلگرد سياه شناخته مي شود. فرسايش سريع اين ميلگردها بزرگترين عيب آنها محسوب مي شود. در برخي شرايط خاص گزينه هاي مناسب تري بايد براي پروژه انتخاب شود اما همين ميلگرد به عنوان بهترين ميلگرد از لحاظ قدرت، استحكام كششي و قيمت است.

ميلگرد اروپايي
اين ميلگرد به طور عمده از منگنز تهيه مي شود. با توجه به ويژگي هم شوندگي ميلگرد اروپايي را مي‌توان مقاوم‌ترين نوع ميلگرد در نظر گرفت. كار با اين ميلگردها بسيار آسان است و استفاده از ميلگرد ها در مناطق زلزله خيز و پروژه هايي كه نياز به ساختار يكپارچه دارند، توصيه نمي شود.

كاربرد انواع ميلگرد
با اينكه عمده كاربرد ميلگرد ها در صنعت ساختمان است اما اين محصول در صنايع ديگر نيز مورد استفاده قرار مي گيرد. قيمت انواع ميلگرد به كاربرد آن نيز بستگي دارد. ميلگردهاي فولادي ضد زنگ علاوه بر صنعت راه و ساختمان در شبكه بندي ها، تقويت كننده ها، نگهدارنده ها و حتي لوازم تزييني مانند فرفورژه كاري ها مورد استفاده قرار مي گيرند. از ميلگردهاي ساده صنعتي در آهنگري، تغيير شكل و انجام عمليات تراش و جوشكاري استفاده مي شود. ميلگردهاي ساده در ساخت پيچ و مهره، ميخ و همچنين برخي از اتصالات و ساخت مفتول كاربرد دارد.

خريد انواع ميلگرد
براي خريد انواع ميلگرد مي توانيد به سايت آراد آهن مراجعه كنيد. در خريد ميلگرد با توجه به جزئيات اين محصول بهتر است با كساني كه در اين حوزه تجربه كاري دارند، مشورت كنيد. به عنوان مثال ميلگرد كلاف شايد براي شما مبهم باشد، اما كساني كه در اين زمينه فعاليت دارند به راحتي مي توانند در عرض چند ثانيه قيمت لحظه اي انواع ميلگرد را براي شما استعلام كنند. با توجه به فعاليت گسترده كارخانه هاي اصفهاني، ميلگرد اصفهان مجموعه آراد آهن مي تواند گزينه خوبي براي خريد باشد. در آراد آهن شما با هر نوع ميلگردي آشنا مي شويد و به راحتي مي توانيد با مسئولين فروش تماس گرفته و از شرايط خريد و فروش ميلگرد مطلع شويد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۶:۱۵ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)

ورق آجدار چيست و چه كاربردهايي دارد

قيمت انواع ورق آجدار 

ورق‌هاي فولادي با طرح‌هاي هندسي برجسته و منظم را ورق آجدار گويند. شكل‌هاي هندسي منظم كارشده روي اين ورق به منظور افزايش اصطكاك و جلوگيري از ليز خوردن افراد ايجاد مي‌شوند. نمونه‌ي كاربرد و استفاده از اين ورق را كف پل‌هاي هوايي و يا پله‌هاي اضطراري ساختمان‌ها حتماً ديده‌ايد و به خاطر مي‌آوريد. اما كاربرد ورق‌هاي آجدار به همين مورد ختم نمي‌شود. براي آشنايي بيشتر با انواع اين ورق، روش توليد، كاربردها و روش‌هاي خريد و استعلام قيمت ورق آجدار با ما در ادامه همراه باشيد.

ورق آجدار چيست؟
يكي از با اهميت‌ترين ورق‌هاي فولادي توليد شده با گريد st37  و به روش نورد گرم، ورق آجدار است. اين نوع ورق همانطور كه از نامش پيداست سطح صاف و صيقلي ندارد، بلكه به منظور افزايش اصطكاك روي سطح آن را آج و شكل‌هاي هندسي برجسته با الگوهاي تكرار منظم پوشانده است. اين شكل‌هاي هندسي در انواع: عدسي، لوزي، دايره‌ي، بادامي يا الماسي طراحي مي‌شوند. به جز نوع بادامي شكل، ديگر طرح‌هاي ورق آجدار مانع از عبور آب شده و آب را روي سطح ورق جمع مي‌كنند. به همين دليل از ورق شطرنجي بادامي بيشتر از ديگر انواع آن استفاده مي‌شود. ورق‌هاي آجدار معمولاً از جنس استيل، استيل ضدزنگ يا آلومينيوم ساخته وتوليد مي‌شوند. در ادامه نحوه و روش توليد آن را توضيح خواهيم داد.

 

توليد ورق آجدار
روش توليد اين ورق‌ها، درست مانند ورق سياه روش نورد گرم است. به دين شكل كه ابتدا شمش‌ فولادي را در كوره‌ها گداخته و سپس توسط عبور از ميان غلتك‌ها سطح مقطع آن را كاهش داده و طول آن را افزايش مي‌دهند. اين كار تا رسيدن به ضخامت مورد نظر تكرار مي‌شود. معمولاً ضخامت اين ورق‌ها بين ۱.۵ تا ۱۰ ميليمتر در نظر گرفته مي‌شود.

بعد از اينكه ورق به ضخامت و طول مورد نظر رسيد، از ميان قفسه‌هاي نورد پاياني عبور مي‌كند. در مرحله‌ي آخر ورق از بين يك غلتك كه بر سطح خود الگوهاي هندسي را دارد عبور مي‌كند و آج‌ها را روي يك طرف از سطح آن اجرا مي‌كند. درست مثل وقتي كه مهر مي‌زنيد. اين فرايند مهر زدن بر روي ورق‌ها به روش فورجينگ انجام مي‌شود.

 

انواع ورق آجدار
ورق‌هاي شطرنجي با توجه به جنس ورق استفاده شده در ساخت آن‌ها به انواع زير تقسيم مي‌شوند:

ورق آهني آجدار

دراين نوع ورق، ورق‌هاي از جنس آهن و با گريدهاي St44، St37   و  St52 را آج دار مي‌كنند.

ورق استيل آجدار

هنگامي كه در مرحله نورد گرم، ورق استيل ۳۰۴ را مهر زده و آج دار مي‌كنند ورق استيل آجدار توليد مي‌شود كه به دليل مقاومت بالا در برابر خوردگي براي شرايط محيطي و جوي مرطوب مناسب است.

ورق گالوانيزه آجدار

سطح ورق آجدار گالوانيزه با يك لايه فلز روي پوشش داده مي‌شود. اين لايه ي سطحي موجب افزايش مقاومت ورق در برابر زنگ زدگي خواهد شد. از ورق گالوانيزه آجدار در شرايط محيطي با رطوبت بالا، مكان‌هاي نزديك دريا، سقف‌هاي شيرواني و … استفاده مي‌شود.

ورق آلومينيومي آجدار

اين نوع ورق در دو نوع رنگي و بدون رنگ توليد و به بازار عرضه مي‌شود. آج‌هاي روي اين سطح به شكل فرمينگ كركره، فرمينگ ذوزنقه، فرمينگ شادولاين اجرا مي‌شود. مزاياي اين محصول: مقاومت بالاي فيزيكي و مقاومت در برابر زنگ زدگي و خوردگي است.

يكي ديگر از پارامترهاي كه مي‌توان توسط آن انواع ورق آجدار را دسته بندي كرد، نحوه‌ و روش توليد است. از اين نظر ورق‌هاي آجدار به دو نوع زير تقسيم مي‌شوند:

ورق فابريك آجدار
ورق آجدار فابريك به صورت فابريك و توسط خط توليد كارخانه به صورت آج دار و با شكل‌هاي هندسي برجسته توليد مي‌شود. به دليل اينكه يك لايه آج به ورق اصلي اضافه شده است، سطح زيرين ورق فابريك آجدار بدون هيچ شكلي، كاملاً صاف و صيقلي است. ورق فابريك از نظر وزني و مقاومتي نسبت به ورق پرسي در سطح بالاتري است.

 

ورق پرسي آجدار
ورق آجدار پرسي ، در واقع همان ورق فولادي ساده توليد شده توسط كارخانه است كه پرس كاري و سنبه زني بعد از خروج از خط توليد كارخانه موجب ايجاد آج‌ها روي آن مي‌شود. به دليل اينكه اين شكل‌هاي هندسي به روش پرسي ايجاد مي‌شوند، سطح زيرين ورق آجدار پرسي نيز دچار ناهمواري و سوراخ‌ها ريز و درشتي مي‌شود.

اين نوع ورق مقاومت بالايي در برابر فشار نداشته و به مرور زمان فرم و شكل خود را از دست مي‌دهد. از اين رو در مكان‌ها كه عبور و مرور كمتر باشد از آن استفاده مي‌كنند.

 

كاربرد ورق آجدار
قيمت ورق آجدار به دليل مزايايي چون: مقاومت بالا، اصطكاك زياد، سطح براق و زيبا، خاصيت جوش پذيري بالا، انعطاف و شكل پذيري، سبك وزن بودن و … در مكان‌ها و موارد گوناگوني مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از جلمه:كف سازي زمين‌هاي در حال ساخت

كف سازي اتاقك كاميون‌ها، وانت بارها و كشتي‌ها

ساخت حفاظ در مناطق نظامي

انبار كانتينر در بندرگاه‌ها

خطوط جداسازي و دانه بندي در خط توليد مواد غذايي

در ساخت سقف آسانسورها

ساخت پله‌هاي اضطراري

ساخت ايستگاه‌هاي اتوبوس

ساخت پل‌هاي هوايي


برچسب: قيمت ورق آجدار،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۱:۱۷ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)

تفاوت ورق سياه ST37 ، ST52 ، ST44

ورق سياه يا ورق آهن از مقاطع فولادي بسيار پركاربرد در صنايع مختلف به شمار مي‌رود. اين ورق انواع و گريدهاي متفاوتي دارد. تفاوت ورق‌هاي سياه در گريدهاي مختلف ST37 ، ST44  و ST52 به تركيب شيميايي و ميزان استفاده از عناصر مختلف در آلياژ آن‌ها برمي‌گردد. اين تفاوت در ساختار شيميايي موجب ايجاد ويژگي‌ها و در نتيجه كاربردهاي متفاوتي براي هر كدام از اين گريدها شده است.

قبل از اينكه به بررسي تفاوت‌هاي جزيي‌تر ويژگي‌هاي اين سه نوع و كاربردهايشان بپردازيم، مروري بر ورق سياه و ويژگي‌ها آن خواهيم داشت.

 

ورق سياه و انواع آن
براي توليد ورق سياه تختال‌هاي فولادي در كوره‌هاي با دماي بسيار بالا قرار داده مي‌شوند و تا دماي حدود ۱۰۰۰ درجه سانتي‌گراد حرارت مي‌بينند. سپس براي رسيدن به ضخامت مورد نظر از غلتك‌هاي نورد عبور داده مي‌شوند.ورق‌هاي سياه نسبت به كيفيت از قيمت مناسبي برخوردارند. اين ويژگي باعث افزايش توجه اهالي صنعت به اين‌ ورق و استفاده زياد از آن شده است.

در مراحل ساخت ورق آهن علاوه بر شمش فولادي از عناصر ديگري چون كربن، منگنز، سيليسيم و … نيز براي تغيير در آلياژ ورق استفاده مي‌كنند. اين تغيير در تركيب عناصر شيميايي، نحوه توليد و … موجود به وجود آمدن انواع گريدهاي ورق سياه خواهد شد. ST37 ، ST44  و ST52  رايج‌ترين گريدهاي ورق فولادي مورد مصرف در صنايع هستند. عدد كنار علامت ST  (علامت فولاد) نمايانگر ميزان استحكام كششي اين مقطع فولادي برحسب كيلوگرم بر ميليمتر مربع است.

 
ويژگي‌هاي ورق سياه ST37 ، ST52 ، ST44
هر كدام از انواع ورق‌هاي سياه داراي تركيب شيميايي، ساختاري و در نتيجه ويژگي‌هاي مكانيكي و رفتاري متفاوتي هستند كه عبارتند از:

 
ورق سياه st37
اين نوع ورق به صورت متداول در صنايع مختلف استفاده مي‌شود. اين استفاده زياد باعث شده است كه  به جاي استفاده از نام كامل آن، به نام ورق سياه شناخته شود. ميزان درصد تركيب شيميايي اين محصول به شرح زير است:

* ۰.۱۷ عنصر كربن

* ۱.۴۰ عنصر منيزيم

* ۰.۰۴۵ عنصر فسفر

* ۰.۰۴۵ عنصر گوگرد

استفاده از اين آلياژ در ساخت ورق st37 موجب به وجود آمدن ويژگي‌هاي چون: انعطاف پذيري بالا، قابليت جوش پذيري خوب و استحكام قابل قبول در اين ورق شده است.

ورق‌هاي st37 در ضخامت‌هاي 2 تا 15 ميليمتر ساخته مي‌شوند و داراي استحكام كششي 370 تا 510 و استحكام تسليمي 227 نيوتن بر ميليمتر مربع است.از اين ورق در صنايع بالادستي و براي ساخت ديگر مقاطع فولادي استفاده مي‌شود. از جمله كاربردهاي اين ورق مي‌توان به مواردي چون: ساخت ستون ساختمان، توليد صفحه مشبك، توليد پروفيل، نبشي، ناوداني، بدنه خودرو، پل هوايي، حفاظ، نرده، درب، پنجره، دستگاه‌ها و تجهيزات صنعتي اشاره كرد.

 
ورق سياه st52
ورق st52 نيز نوعي ورق فولادي كم كربن محسوب مي‌شود كه ميزان استفاده از كربن در تركيب آن بسيار كم است. اما در مقايسه با ورق st37 درصد كربن به كار رفته در اين ورق بيشتر است كه موجب شده است اين ورق استحكام بالاتر و شكل پذيري كمتري نسبت به ورق st37 داشته باشد.

تركيب آلياژي ورق st52  عبارت است از:

۰.۲ درصد كربن
۰.۵۵درصد سيليس
۱.۶درصد منگنز
۰.۰۴۵ درصد گوگرد
۰.۰۴۵ درصد فسفر
به كار بردن عناصري چون سيليسيم و منگنز در ورق st52 باعث شده است كه اين ورق مقاومت پيچشي و خمشي، تحمل بار وزن و قابليت ماشين كاري خوبي پيدا كند.

اين ورق در ضخامت‌هاي ۳ تا ۱۰۰ ميليمتر ساخته مي‌شود و داراي استحكام تسليمي ۳۱۵-۳۵۵ نيوتن بر ميليمتر مربع و استحكام كششي ۴۹۰-۶۳۰  نيوتن بر ميليمتر مربع است.

از ورق st52  در ساخت قطعاتي چون ريل، جرثقيل‌، بدنه خودرو، تسمه، چهارپهلو، پل و … استفاده مي‌شود.

 
ورق سياه st44
ورق st44 يكي ديگر از گريدهاي ورق محسوب مي‌شود كه درصد كربن به كار رفته در ساخت آن كم است و به همين دليل از مقاطع فولادي كم كربن به شمار مي‌رود.

ورق st44 داراي تركيب شيميايي زير است:

۰.۲۲ كربن
·        ۰.۵۵ مس
·        ۱.۵ منگنز
·        ۰.۰۴۰ فسفر
·        ۰.۰۵۰ گوگرد
·        ۰.۰۱۲ نيتروژن
اين آلياژ باعث شده است كه ورق st44 داراي قابليت شكل پذيري زياد، خاصيت ضدسايشي فوق العاده، قابليت ماشين كاري و جوش پذيري قابل قبولي باشد.

همان طور كه مشاهده مي‌كنيد تنها تفاوت ورق st44 با st52 در درصد كربن به كار رفته در آلياژ آن‌ها است. درصد كربن ورق st52 كمي بيشتر است كه همين امر باعث شده است كه مقدار مقاومت كششي بيشتري نسبت به ورق st44 داشته باشد.

ورق st44 در ضخامت‌ها 2 تا 15 ميليمتر و در عرض‌هاي متفاوت 100 تا 150 سانتي‌متر ساخته مي‌شود.

استحكام كششي ورق فولادي st44 380 – 580 نيوتن بر ميلي متر مربع و استحكام تسليمي آن در كمترين ميزان برابر با 275 نيوتن بر ميليمتر مربع است.

از كاربردهاي ورق st44 مي‌توان به مواردي چون: ساخت قطعات و تجهيزات صنعتي، ساخت قطعات هواپيما، ساختمان سازي، ريل سازي و … اشاره كرد.

 
تفاوت ورق سياه ST37 ، ST52 ، ST44
ورق st52  به دليل دارا بودن درصد بيشتري از عناصري چون كربن و منگنز مقاومت بيشتري نسبت به دو ورق ديگر دارد. اين ورق داراي مقاومت پيچشي و خمشي بالاتري است و وزن بيشتري را نسبت به دو نوع ديگر تحمل مي‌نمايد.
انعطاف پذيري ورق St44 و ورق st37  به دليل درصد پايين تر كربن بيشتر است.
وزن مخصوص تمام اين ورق‌ها يكسان است. اما به دليل استحكام بيشتر ورق st52 از آن در مواردي كه نبايد وزن سازه زياد شود، استفاده مي‌كنند.
ورق‌هاي سياه در انواع گريدها توسط كارخانجات متعددي چون فولاد مباركه اصفهان، فولاد گيلان، فولاد اكسين خوزستان ، مجتمع فولاد سبا و … توليد مي‌شوند. تنها تفاوت مهم ورق‌هاي توليد شده در كارخانجات متفاوت، ابعاد آن‌هاست. براي مثال ورق سياه فولاد مباركه در ضخامت‌هاي ۲، ۲.۵، ۳، ۴، ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ ميليمتر و در عرض‌هاي ۱، ۱.۲۵، و ۱.۵ متر توليد مي‌شود.
اما ورق‌ سياه اكسين اهواز در ضخامت‌هاي ۸، ۱۰، ۱۲ ، ۱۵، ۲۰، ۳۰ و ۴۰ ميليمتر و در ابعاد ۶*۲ و ۱۲*۲ توليد مي‌شوند.

شايان ذكر است كه ورق هاي سياه توليد شده در كارخانه فولاد مباركه از نظر ويژگي‌ و ابعاد با ورق سياه فولاد سبا يكسان است. چرا كه مجتع فولاد سبا زيرمجموعه‌اي از كارخانه فولاد مباركه محسوب مي‌شود.

 
مشخصات فني انواع ورق سياه
 انواع ورق‌ سياه مطابق با استاندارد قديمي DIN 17100 و يا استاندارد جديد BS EN 10025 ساخته مي‌شوند. اين ورق‌ها در ضخامت‌هاي 1.5 ميليمتر تا 100 ميليمترتوليد مي‌شوند. عرض اين ورق‌هاي معمولاً 1، 1.5 و يا 2 متر است و از نظر طولي بدون محدوديت در بازار عرضه مي‌گردند. اين ورق‌ها به صورت‌هاي رولي و يا شيت بندي شده بسته بندي مي‌شوند.

وزن ورق آهن نيز توسط فرمول‌ها محاسبه مي‌شود و به طول، عرض و ضخامت آن بستگي دارد.

 
تفاوت قيمت ورق سياه ST37 ، ST52 ، ST44
همان طور كه  اين سه نوع ورق از نظر ويژگي و كاربرد تفاوت‌هاي كمي با يكديگر دارند، تفاوت قيمت ورق ST37 ، ST52 ، ST44 نيز مشهود است. اما از نظر اقتصادي در بعضي از كاربري‌ها، مثل سازه‌هاي كه نبايد وزن سازه زياد شود، استفاده از ورق st52 به صرفه تر خواهد بود چرا كه استحكام بيشتري دارد و ميزان مصرف را كاهش مي‌دهد.

براي اطلاع دقيق‌تر از قيمت ورق سياه در تمامي انواع مي‌توانيد با شماره‌هاي درج شده در سايت آراد آهن تماس بگيريد.


برچسب: قيمت ورق سياه ، ورق سياه فولاد مباركه ، ورق اهوازي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۸:۲۱ توسط:آراد آهن موضوع: نظرات (0)